Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af R Rosenberg » 28. jun 2024, 00:36

Jakobsen skrev:
27. jun 2024, 17:43
Kokkefar skrev:
Forza skrev:
27. jun 2024, 17:24
bedstefar skrev:
27. jun 2024, 17:22
baresi skrev:
27. jun 2024, 17:14
HEBO er fritstillet
Ser hellere ham hollænderen ind på midtbanen end en Hebo der går i stykker efter 10 kampe..
Har du kendskab til hans skader eller skadeshistorik? Jeg kunne læse at han var meget skadet i Polen men er det en generel tendens i karrieren?
Bold skriver han ikke har været i kamp siden 2022 pga sin akillessene. Det lyder ikke som en spiller tyskerne vil binde lønkroner på.
Det lyder godt nok også tvivlsomt. Siger man ikke det tager lige så lang tid som skaden har varet at komme tilbage i form?
Han virker mere seriøs og realistisk om egne evner end Casper Sloth f.eks. der ville være fast mand med det samme, men vi har jo brug for en der er dygtig nok og kan præstere med det samme. Akillesscenen er også en grim skade - det var jo det der sluttede Palles karriere.
Stod vi nu at skulle sælge en midtbanespiller om et år og vi troede Hebo kunne starte som reserve og så afløse så var jeg mere frisk på det.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nu kan skader og påførte traumer i akillessene jo være mange forskellige ting. Uden at vide, hvad Hebo har haft af skade, så var Pallesens tilfælde jo en komplet ruptur, hvilket ikke nødvendigvis er det samme, som Hebo har døjet med. Det kan være inflammation, degeneration, etc, som jo ikke er nær så voldsomme som førstnævnte.

Almindelig hverdagstyndskid eller tyndskid forårsaget af kolerabakterie er jo heller ikke det samme.
Ædruelighedens stemme

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 28. jun 2024, 01:05

Jakobsen skrev:
27. jun 2024, 19:48
bonanza skrev:
Hanga skrev:
27. jun 2024, 16:32
bonanza skrev:
27. jun 2024, 15:50
Hanga skrev:
27. jun 2024, 14:07
R Rosenberg skrev:
27. jun 2024, 13:37

Jeg vil lægge hovedet på blokken og sige, at den konsekvens og strategi bunder i at bruge nul penge, ikke en eller anden lækker filosofi.

Og man kan være nok så konsekvent og strategisk, hvis det man henter er røv og nøgler. Ingen ved det endnu.
Man kan vel sige at hylden vi henter spillere fra er dikteret af økonomien. Til gengæld skulle de enkelte spillere gerne være hentet på baggrund af strategien og den spillestil vi gerne vil udføre - dvs. hovedsageligt spillere med videresalgspotentiale der passer ind i et koncept med højt pres og direkte spil. Om de er gode nok vil tiden kun vise. Jeg har bestemt også mine bekymringer må jeg sige.
Men på den anden side, synes jeg ikke personligt at det vi ligger inde med af spillermateriale er så stærkt at det nødvendigvis bliver svært for nye at komme og spille sig i start elleveren. Når du siger, at du har dine bekymringer om dem vi henter er gode nok, hvad mener du så med det? Gode nok til at forbedre det vi har i forvejen, gode nok til at erstatte dem der smutter, eller gode nok til at begå sig i ligaen og dermed kunne blive profiler.

Det er en fin strategi ikke at bruge penge, så længe vi stadig kan lukke huller i truppen med typer der passer til den spillestil staben gerne vil implementere, og konvertere til et gangbart lønbudget.
Jeg mener om de er gode nok til at udfylde de roller de er hentet til, og om vi lykkes med at integrere og udvikle dem. Det er spillere hentet på hylder der rimer mere på 1. division end Superliga. Dertil har vi indtil videre hentet spillere udenfor skandinavien, og her er jeg bare forudindtaget af de erfaringer vi har. Forhåbentlig er SSE22s netværk bedre men indtil videre er de to klare successer de har hentet jo netop en svensker og en dansker.
Hvorfor rimer de på første division? Jeg tror ikke at de 3 vi har ville gide at skifte til klub i første division. Det er da klart mere attraktivt at blive i de lande de var på kontrakt i tidligere eller for f.eks. Jasson at sigte mod den bedste liga i et andet europæisk land.
Præcis Hobro og Hjørring henter da ikke bare lige en spiller fra MLS eller fra Genk. Det er jo ikke bare spillere fra en eller anden amatør række. Selvom Jasson kommer New York City så er han trods alt så talentfuld at City Group har gider arbejde med ham og Genk henter da heller ikke spillere der ikke som minimum har potentiale til at spille på deres ligahold.

Jeg skal love for at de retrospektive analyser bliver fundet frem.
Jeg har svært ved at se, hvad det er ved SSE22, som er nyskabende i forhold til det den forhenværende ledelse forsøgte sig med. Det var ikke visionen og strategien den var gal med, det var udførelsen.

Under Inge var de spillestilen og dermed rekrutteringen i høj grad lagt an på hvad de forhåndenværende trænere følte for. Fælles var dog, at man ønskede at være dominerende og spille offensivt. Man troede, han var en ørn ud i at finde de rigtige spillere. Det var han så ikke!
Gaarde-æraen var om noget bygget op om en strategisk plan, der var ganske specifik for hvordan AaB skulle manifestere sig som en magtfaktor i dansk fodbold. Man var fast besluttet på, at det skulle bygges op om egne talenter. At disse talenter manglede evnerne, det er en anden snak. Visionen var tydelig.

Når det påstås at SSE22 er mere konsekvente og målrettede end forgængerne, så må det bygges på håb og ikke fakta.
De vælger at give Hiljemark en lang kontrakt. Efter få kampe i 1. division droppes planerne om at opbygget et hold der kan kontrollere kampene fra start til slut. I stedte går man over i en 5-back, fordi Hilje ikke mener der er hentet de rigtige spillere til at spille det fodbold man ønskede. Nogle kalder det fornuftigt, men i forhold til at være konsekvente og tænke langsigtet giver det absolut ingen mening.

Man har brugt det første år på at ansætte en træner der enten ikke kunne eller ville det samme som ledelsen. De spillere man hentede til opgaven, var for 8 ud af 10 vedkommende på et niveau, der gjorde at de endte på de yderste sæder i udskiftningsboksen.

Jeg synes i udgangspunkt godt om at der kommer helt nye folk i bestyrelsen. Kappmeier virker både grundig og seriøs. Van Dam er jeg i den grad fuld at tiltro til.

Jeg tror til gengæld ikke på man kan bygget et hold på 2.holdsspillere fra Belgien og USA eller en nedrykkere fra 3.bulli. De har utvivlsomt talent, men vi står pt med et hold uden kvaliteten/typerne til at eksekvere højt pres og direkte spil.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 28. jun 2024, 07:14

Artikel om Ask på bold.dk - er der nogen der ved mere?

Ahlmann fortalte i et interview, at Ask var blev meget overrasket over stemningen på stadion, og han blev nervøs over de mange mennesker. Steppet var måske for stort fra svensk 2. Division.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. jun 2024, 09:16

Alpa Chino skrev:
28. jun 2024, 07:14

Ahlmann fortalte i et interview, at Ask var blev meget overrasket over stemningen på stadion, og han blev nervøs over de mange mennesker. Steppet var måske for stort fra svensk 2. Division.
Ved ikke mere, end der skrives, men det lyder jo lidt som kulturchok.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 28. jun 2024, 09:24

Funky skrev:
28. jun 2024, 09:16
Alpa Chino skrev:

Det kan jo også være noget så simpelt som en psykisk reaktion på at være ude af sine trygge og vante omgivelser. Ikke alle har lige let ved at rykke teltpælene op og flytte til et fremmed land hvor man skal starte fra scratch. Godt nok kan vi være stolte af den opbakning der kommer fra Vesttribunen, men at det skulle være en kæmpe omvæltning på tilskuerfronten at gå fra den næstbedste svenske række til den næstbedste danske række lyder lidt underligt i mine ører.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 28. jun 2024, 09:36

Hanga skrev:
Funky skrev:
Alpa Chino skrev:

Det kan jo også være noget så simpelt som en psykisk reaktion på at være ude af sine trygge og vante omgivelser. Ikke alle har lige let ved at rykke teltpælene op og flytte til et fremmed land hvor man skal starte fra scratch. Godt nok kan vi være stolte af den opbakning der kommer fra Vesttribunen, men at det skulle være en kæmpe omvæltning på tilskuerfronten at gå fra den næstbedste svenske række til den næstbedste danske række lyder lidt underligt i mine ører.
Arh det tror jeg nu nok der kan være lidt om.
På de YouTube klip vi så med ham var der dælme ikke mange mennesker på stadion. AaB er efter skandinaviske forhold en klub med eksternt pres i den højere ende. Nogle spillere er ligeglade, nogen nyder det og andre synes det er svært.

Som en fan en gang sagde i programmet med ham den engelske Viasat medarbejder der besøgte klubberne så har alle i Nordjylland en mening om AaB og den er ikke nødvendigvis positiv

RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 28. jun 2024, 11:01

Jakobsen skrev:
28. jun 2024, 09:36
Hanga skrev:
Funky skrev:
Alpa Chino skrev:

Arh det tror jeg nu nok der kan være lidt om.
På de YouTube klip vi så med ham var der dælme ikke mange mennesker på stadion. AaB er efter skandinaviske forhold en klub med eksternt pres i den højere ende. Nogle spillere er ligeglade, nogen nyder det og andre synes det er svært.

Som en fan en gang sagde i programmet med ham den engelske Viasat medarbejder der besøgte klubberne så har alle i Nordjylland en mening om AaB og den er ikke nødvendigvis positiv

Det tænker jeg bestemt også der kan være noget om.
Den opbakning AaB har fået fra lægterne er usædvanlig i danske 1. Division, så det er den nok også i den svenske

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 28. jun 2024, 12:20

Sønderhof skrev:
28. jun 2024, 01:05
Jakobsen skrev:
27. jun 2024, 19:48
bonanza skrev:
Hanga skrev:
27. jun 2024, 16:32
bonanza skrev:
27. jun 2024, 15:50
Hanga skrev:
27. jun 2024, 14:07

Man kan vel sige at hylden vi henter spillere fra er dikteret af økonomien. Til gengæld skulle de enkelte spillere gerne være hentet på baggrund af strategien og den spillestil vi gerne vil udføre - dvs. hovedsageligt spillere med videresalgspotentiale der passer ind i et koncept med højt pres og direkte spil. Om de er gode nok vil tiden kun vise. Jeg har bestemt også mine bekymringer må jeg sige.
Men på den anden side, synes jeg ikke personligt at det vi ligger inde med af spillermateriale er så stærkt at det nødvendigvis bliver svært for nye at komme og spille sig i start elleveren. Når du siger, at du har dine bekymringer om dem vi henter er gode nok, hvad mener du så med det? Gode nok til at forbedre det vi har i forvejen, gode nok til at erstatte dem der smutter, eller gode nok til at begå sig i ligaen og dermed kunne blive profiler.

Det er en fin strategi ikke at bruge penge, så længe vi stadig kan lukke huller i truppen med typer der passer til den spillestil staben gerne vil implementere, og konvertere til et gangbart lønbudget.
Jeg mener om de er gode nok til at udfylde de roller de er hentet til, og om vi lykkes med at integrere og udvikle dem. Det er spillere hentet på hylder der rimer mere på 1. division end Superliga. Dertil har vi indtil videre hentet spillere udenfor skandinavien, og her er jeg bare forudindtaget af de erfaringer vi har. Forhåbentlig er SSE22s netværk bedre men indtil videre er de to klare successer de har hentet jo netop en svensker og en dansker.
Hvorfor rimer de på første division? Jeg tror ikke at de 3 vi har ville gide at skifte til klub i første division. Det er da klart mere attraktivt at blive i de lande de var på kontrakt i tidligere eller for f.eks. Jasson at sigte mod den bedste liga i et andet europæisk land.
Præcis Hobro og Hjørring henter da ikke bare lige en spiller fra MLS eller fra Genk. Det er jo ikke bare spillere fra en eller anden amatør række. Selvom Jasson kommer New York City så er han trods alt så talentfuld at City Group har gider arbejde med ham og Genk henter da heller ikke spillere der ikke som minimum har potentiale til at spille på deres ligahold.

Jeg skal love for at de retrospektive analyser bliver fundet frem.
Jeg har svært ved at se, hvad det er ved SSE22, som er nyskabende i forhold til det den forhenværende ledelse forsøgte sig med. Det var ikke visionen og strategien den var gal med, det var udførelsen.

Under Inge var de spillestilen og dermed rekrutteringen i høj grad lagt an på hvad de forhåndenværende trænere følte for. Fælles var dog, at man ønskede at være dominerende og spille offensivt. Man troede, han var en ørn ud i at finde de rigtige spillere. Det var han så ikke!
Gaarde-æraen var om noget bygget op om en strategisk plan, der var ganske specifik for hvordan AaB skulle manifestere sig som en magtfaktor i dansk fodbold. Man var fast besluttet på, at det skulle bygges op om egne talenter. At disse talenter manglede evnerne, det er en anden snak. Visionen var tydelig.

Når det påstås at SSE22 er mere konsekvente og målrettede end forgængerne, så må det bygges på håb og ikke fakta.
De vælger at give Hiljemark en lang kontrakt. Efter få kampe i 1. division droppes planerne om at opbygget et hold der kan kontrollere kampene fra start til slut. I stedte går man over i en 5-back, fordi Hilje ikke mener der er hentet de rigtige spillere til at spille det fodbold man ønskede. Nogle kalder det fornuftigt, men i forhold til at være konsekvente og tænke langsigtet giver det absolut ingen mening.

Man har brugt det første år på at ansætte en træner der enten ikke kunne eller ville det samme som ledelsen. De spillere man hentede til opgaven, var for 8 ud af 10 vedkommende på et niveau, der gjorde at de endte på de yderste sæder i udskiftningsboksen.

Jeg synes i udgangspunkt godt om at der kommer helt nye folk i bestyrelsen. Kappmeier virker både grundig og seriøs. Van Dam er jeg i den grad fuld at tiltro til.

Jeg tror til gengæld ikke på man kan bygget et hold på 2.holdsspillere fra Belgien og USA eller en nedrykkere fra 3.bulli. De har utvivlsomt talent, men vi står pt med et hold uden kvaliteten/typerne til at eksekvere højt pres og direkte spil.
jeg troer da at alle gjerne ville have at vi heter nogle mer kente/bedre spiller men vi kan jo ikke bruge penge vi ikke har og skal vi ikke lige gi dem lidt tid før vi kan sige det er spiller uden kvaliteten/typerne til at eksekvere højt pres og direkte spil
AaB AaB AaB AaB

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. jun 2024, 14:57

Han virker som et skvat. Svensk bundfodbold er nok mere hans kop the
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. jun 2024, 18:53

jonas386 skrev:
28. jun 2024, 14:57
Enig. Det var også de vibes, jeg fik, da jeg læste interviewet. Bør søge ansættelse i en daginstitution.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 28. jun 2024, 19:46

R Rosenberg skrev:
jonas386 skrev:
Enig. Det var også de vibes, jeg fik, da jeg læste interviewet. Bør søge ansættelse i en daginstitution.
Well når niveauet er lavere end niveauet på Nkada, Prijovic og Holgersson

RAUS RAUS SSE!

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 28. jun 2024, 20:13

R Rosenberg skrev:
28. jun 2024, 18:53
jonas386 skrev:
Er det da stærke kompetencer ved ansættelse i en daginstitution at være et skvat? Han fremstår ikke som den mest mentalt robuste, rigtigt. Men det vil man jo netop ikke være (mentalt robust), hvis man har været udsat for et kulturchok eller af anden årsag er ramt på selvtilliden eller ude af balance. Jeg synes han skal have kredit for at være åben omkring det. Manden ved jo godt, at han ikke er slået til i AaB.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 28. jun 2024, 21:35

Raptorr skrev:
28. jun 2024, 20:13
R Rosenberg skrev:
jonas386 skrev:
Er det da stærke kompetencer ved ansættelse i en daginstitution at være et skvat? Han fremstår ikke som den mest mentalt robuste, rigtigt. Men det vil man jo netop ikke være (mentalt robust), hvis man har været udsat for et kulturchok eller af anden årsag er ramt på selvtilliden eller ude af balance. Jeg synes han skal have kredit for at være åben omkring det. Manden ved jo godt, at han ikke er slået til i AaB.
Pas nu på med ikle at være for woke her - du risikerer at blive aflyst af folket med fakler og høtyve ;)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 28. jun 2024, 22:01

le Cid skrev:
28. jun 2024, 21:35
Raptorr skrev:
R Rosenberg skrev:
jonas386 skrev:
Pas nu på med ikle at være for woke her - du risikerer at blive aflyst af folket med fakler og høtyve ;)
Jeg er nu ikke ude på en specielt woke mission :) Synes man har kunnet se på Ask også på klip fra Hornevej, at han virkede utilpas, lidt ude af trit med det hele. Ud over at han tydeligvis ikke kunne få spillet til at fungere på banen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. jun 2024, 08:19

Raptorr skrev:
R Rosenberg skrev:
jonas386 skrev:
Jeg tænker blot, at perleplader måske er bedre end topfodbold, hvis man finder AaB og dansk 1. division voldsomt.

Men lad os nu se, det kan være, at de vil overtage ham permanent.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 29. jun 2024, 08:49

R Rosenberg skrev:
29. jun 2024, 08:19
Raptorr skrev:
R Rosenberg skrev:
jonas386 skrev:
Jeg tænker blot, at perleplader måske er bedre end topfodbold, hvis man finder AaB og dansk 1. division voldsomt.

Jeg havde forhåbninger til ham, da han kom, men nu tror jeg også, at det bedste for AaB vil være et permanent skifte tilbage til Sverige.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. jun 2024, 11:15

Kelvin John kan godt blive et interessant bekendtskab. Han beskriver sig selv som en dygtig presspiller, der kan løbe dybt, presse højt, faktisk kan li' at løbe, og ikke giver forsvaret ro. Enten har han nogle dygtige PR-folk, eller så er han potentielt en kæmpe fanfavorit.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. jun 2024, 11:30

Raptorr skrev:
29. jun 2024, 08:49
R Rosenberg skrev:
Raptorr skrev:
R Rosenberg skrev:
jonas386 skrev:

Jeg havde forhåbninger til ham, da han kom, men nu tror jeg også, at det bedste for AaB vil være et permanent skifte tilbage til Sverige.
Det havde jeg også. Og virkede som en fin signing. Men han kunne ikke følge med - og åbenbart heller ikke helt mentalt.
Vi har haft nok knap så stærke mentalt i denne trup de seneste mange år. Vi har i den grad brug for det modsatte, især med den sæson vi har foran os.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 29. jun 2024, 13:30

R Rosenberg skrev:
29. jun 2024, 11:30
Raptorr skrev:
29. jun 2024, 08:49
R Rosenberg skrev:
Raptorr skrev:
R Rosenberg skrev:
jonas386 skrev:

Det havde jeg også. Og virkede som en fin signing. Men han kunne ikke følge med - og åbenbart heller ikke helt mentalt.
Vi har haft nok knap så stærke mentalt i denne trup de seneste mange år. Vi har i den grad brug for det modsatte, især med den sæson vi har foran os.
Det er jeg enig i, og gerne en stærk midtbanespiller, både mentalt og spillemæssigt.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 29. jun 2024, 13:34

jonas386 skrev:
29. jun 2024, 11:15
Kelvin John kan godt blive et interessant bekendtskab. Han beskriver sig selv som en dygtig presspiller, der kan løbe dybt, presse højt, faktisk kan li' at løbe, og ikke giver forsvaret ro. Enten har han nogle dygtige PR-folk, eller så er han potentielt en kæmpe fanfavorit.
Ja, hvis han så også er en intelligent spiller, eller kan lære at blive det, så lyder det rigtig godt. Jeg glæder mig til at se både ham og Andres Jasson.

Besvar