Jakobsen skrev: ↑27. jun 2024, 19:48
bonanza skrev:Hanga skrev: ↑27. jun 2024, 16:32
bonanza skrev: ↑27. jun 2024, 15:50
Hanga skrev: ↑27. jun 2024, 14:07
R Rosenberg skrev: ↑27. jun 2024, 13:37
Jeg vil lægge hovedet på blokken og sige, at den konsekvens og strategi bunder i at bruge nul penge, ikke en eller anden lækker filosofi.
Og man kan være nok så konsekvent og strategisk, hvis det man henter er røv og nøgler. Ingen ved det endnu.
Man kan vel sige at hylden vi henter spillere fra er dikteret af økonomien. Til gengæld skulle de enkelte spillere gerne være hentet på baggrund af strategien og den spillestil vi gerne vil udføre - dvs. hovedsageligt spillere med videresalgspotentiale der passer ind i et koncept med højt pres og direkte spil. Om de er gode nok vil tiden kun vise. Jeg har bestemt også mine bekymringer må jeg sige.
Men på den anden side, synes jeg ikke personligt at det vi ligger inde med af spillermateriale er så stærkt at det nødvendigvis bliver svært for nye at komme og spille sig i start elleveren. Når du siger, at du har dine bekymringer om dem vi henter er gode nok, hvad mener du så med det? Gode nok til at forbedre det vi har i forvejen, gode nok til at erstatte dem der smutter, eller gode nok til at begå sig i ligaen og dermed kunne blive profiler.
Det er en fin strategi ikke at bruge penge, så længe vi stadig kan lukke huller i truppen med typer der passer til den spillestil staben gerne vil implementere, og konvertere til et gangbart lønbudget.
Jeg mener om de er gode nok til at udfylde de roller de er hentet til, og om vi lykkes med at integrere og udvikle dem. Det er spillere hentet på hylder der rimer mere på 1. division end Superliga. Dertil har vi indtil videre hentet spillere udenfor skandinavien, og her er jeg bare forudindtaget af de erfaringer vi har. Forhåbentlig er SSE22s netværk bedre men indtil videre er de to klare successer de har hentet jo netop en svensker og en dansker.
Hvorfor rimer de på første division? Jeg tror ikke at de 3 vi har ville gide at skifte til klub i første division. Det er da klart mere attraktivt at blive i de lande de var på kontrakt i tidligere eller for f.eks. Jasson at sigte mod den bedste liga i et andet europæisk land.
Præcis Hobro og Hjørring henter da ikke bare lige en spiller fra MLS eller fra Genk. Det er jo ikke bare spillere fra en eller anden amatør række. Selvom Jasson kommer New York City så er han trods alt så talentfuld at City Group har gider arbejde med ham og Genk henter da heller ikke spillere der ikke som minimum har potentiale til at spille på deres ligahold.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg skal love for at de retrospektive analyser bliver fundet frem.
Jeg har svært ved at se, hvad det er ved SSE22, som er nyskabende i forhold til det den forhenværende ledelse forsøgte sig med. Det var ikke visionen og strategien den var gal med, det var udførelsen.
Under Inge var de spillestilen og dermed rekrutteringen i høj grad lagt an på hvad de forhåndenværende trænere følte for. Fælles var dog, at man ønskede at være dominerende og spille offensivt. Man troede, han var en ørn ud i at finde de rigtige spillere. Det var han så ikke!
Gaarde-æraen var om noget bygget op om en strategisk plan, der var ganske specifik for hvordan AaB skulle manifestere sig som en magtfaktor i dansk fodbold. Man var fast besluttet på, at det skulle bygges op om egne talenter. At disse talenter manglede evnerne, det er en anden snak. Visionen var tydelig.
Når det påstås at SSE22 er mere konsekvente og målrettede end forgængerne, så må det bygges på håb og ikke fakta.
De vælger at give Hiljemark en lang kontrakt. Efter få kampe i 1. division droppes planerne om at opbygget et hold der kan kontrollere kampene fra start til slut. I stedte går man over i en 5-back, fordi Hilje ikke mener der er hentet de rigtige spillere til at spille det fodbold man ønskede. Nogle kalder det fornuftigt, men i forhold til at være konsekvente og tænke langsigtet giver det absolut ingen mening.
Man har brugt det første år på at ansætte en træner der enten ikke kunne eller ville det samme som ledelsen. De spillere man hentede til opgaven, var for 8 ud af 10 vedkommende på et niveau, der gjorde at de endte på de yderste sæder i udskiftningsboksen.
Jeg synes i udgangspunkt godt om at der kommer helt nye folk i bestyrelsen. Kappmeier virker både grundig og seriøs. Van Dam er jeg i den grad fuld at tiltro til.
Jeg tror til gengæld ikke på man kan bygget et hold på 2.holdsspillere fra Belgien og USA eller en nedrykkere fra 3.bulli. De har utvivlsomt talent, men vi står pt med et hold uden kvaliteten/typerne til at eksekvere højt pres og direkte spil.