Jeg er aldrig tilfreds når det går dårligt. Men jeg er temmelig realistisk omkring klubben, noget som jeg ser mange herinde ikke er. Selvforståelsen i klubben har i mange år været for høj, vi har opført os som verdensmænd med lange dyre kontrakter til spillere som ikke slog igennem. Vi har smidt penge til højre og venstre, penge vi ikke har haft og nu ligger vi som vi har redt de sidste mange år. Det er svært at se hvad vi skulle gøre anderledes lige nu. Vi kunne sagtens pumpe en masse penge ind i klubben og fortsætte i samme rille, men så udskyder vi vel bare genstarten medmindre vi pludselig begynder at ramme plet med de dyre transfers.Frygah skrev: ↑3. sep 2024, 09:05Men er du seriøst tilfreds som glødende AaB-fan at SS22 laver en totalt omvæltning af vores klub, men samtidig står og siger vi ikke har penge til hvad mange af os ser som afgørende indkøb (en 6'er og en angriber der laver mål) for at blive oppe i Superligaen? Jeg er sådan set med en god del af vejen i forhold til at lave om på hvordan klubben er drevet og have et klart spilkoncept og vision om scouting af talenter som kan sælges for mange penge. Men selv klubber der kører den model i forvejen, på meget højere niveau end os, har spillere med alder og bevist kvalitet som eksempelvis Kian Hansen og Tverskov i FCN.RicoBR02 skrev: ↑3. sep 2024, 08:37Bager for faen.. Det er jo ikke folk der ikke ved noget som helst om fodbold der er kommet til klubben, det er fodboldfaglige folk der har været i gamet i mange år. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle lykkedes dem at undervurdere ligaen. Jeg har set det nævnt mange steder, det lyder bare fuldstændig sindssygt i mine ører.AaBager skrev: ↑3. sep 2024, 07:25Mht til deres scoutingnetværk, kan jeg ikke se de skulle være bedre end så mange andre. Tværtimod. Der er godt nok blevet hentet noget tvivlsomt materiale ind, siden de er kommet til og flere er allerede videre. Der ligner en klassisk undervurdering af ligaen.YentotreKaffe skrev: ↑3. sep 2024, 01:10Det er jo også typisk Ydesen, forskellen i bund 6 på budget er ret lille. Men det er klart nye tider, at vi ikke skal sætte ublu målsætninger. Hele idéen er jo så at deres scouting netværk og talentudvikling skal give os en edge, især over tid. Men det er meget her den første sæson tilbage vi skal omstille os på, og mange forandringer på kort tid. Det er en succes at komme godt igennem den her process, den her sæson.Funky skrev: ↑2. sep 2024, 23:13Ingen penge at betale transfers for, og lønmæssigt er man i bund-3 - ifølge Ydesen. Klart distanceret af klubber som Viborg og Randers. Er vi klar over, hvor vildt svær en mission, SSE22 er på ved at ville insistere på at sætte tæring efter næring (hvilket jeg ikke kritiserer, det er det største nybrud i ledelsen af AaB i al den tid, jeg har fulgt klubben), men altså, det er jo crazy shit at forvente noget som helst andet end desperat overlevelseskamp og permanent panik-lampe i bunden denne sæson.
Jeg forstår simpelthen ikke halvdelen af, hvad Simoni siger. Ydesen gentager, at klubben er 100% afklaret, til og med at det kan koste en tur mere i 1. division. Igen et ledelsesmæssigt nybrud.
Men ok, dem fra i år, skal selvfølgelig have mere tid til at vise niveauet, inden den endelige dom falder.
Nu må vi se om vi føler vi har spillerne til det ultimative offensive pres, som vi blev lovet, eller det permanent er lagt på hylden, så det fremover bliver som i Randerskampen.
Uanset hvad, spændende tid vi går i møde, hvor end ikke den klogeste ekspert kan vurdere udfaldet..
Vi er nærmere presset af at vi ingen penge har samtidig med at vi prøver at skabe en stamme på holdet krydret med nogle lovende spillere der måske kan indbringe en god sum penge. Det betyder at vi kommer til at ramme forbi engang imellem. Klubben har stor tro på kvaliteten af holdet og nogle gange på grænsen til lidt for stor. Men undervurdere ligaen, den nægter jeg at købe.
Jeg mener oprigtigt SS22 spiller hasard med klubbens fremtid. Hvis vi ikke har penge til at købe spillere, hvordan i alverden har vi så råd til at rykke ned, hvilket jeg kan forstå jonas og flere herinde mener at ledelsen er ok med sker? Samtidig laver vi mod Randers pludselig om i vores spilkoncept, hvilket jo så betyder at de spillertyper vi har hentet ind ikke længere matcher. Så vi giver køb på det spillemæssige koncept, men vi nægter at se i øjnene at der skal bruges penge på 1-2 kvalitetsspillere på nøglepositioner på banen.
Det kan jeg simpelthen som fan ikke undlade at kritisere, og jeg mener vitterligt ikke at SS22 kan undskylde sig med manglende penge. Det er deres opgave, den er de selv gået ind til med åbne øjne.
Måske vores ledelse skulle have lavet bare en smule mere glidende overgang til deres nye koncept fremfor at kaste alt over bord og starte komplet fra nul.
Jeg tillader mig at være positiv lidt endnu, håber at klubben ved hvad de gør og krydser alt for at vi bliver i superligaen.