Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Secret_admirer2
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Helenius

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Secret_admirer2 » 19. maj 2025, 10:46

Alpa Chino skrev:
19. maj 2025, 09:49
Secret_admirer2 skrev:
19. maj 2025, 09:30
Jeg var ansat i AaB i en årrække men endte med at sige op i klubben tidligere på året. Dels skulle vi flytte lidt længere væk, men vigtigst af alt havde jeg 100% mistet troen på SE22. Det var tydeligt at der kun er én person i det setup der har forstand på fodbold, og gang på gang udstillede de sig selv internt.
Det startede under sidste sæsons transfervindue med nogle katastrofale beslutninger (hvor Menno overhovedet ikke blev inddraget), men i og med at jeg stadig var ansat i klubben på daværende tidspunkt blev jeg nødsaget til at være loyal.
Vi advarede f.eks. alle imod at tvinge Bakiz til at smutte til SIF, men der nægtede de at lytte.

Når man har arbejdet fagligt med fodbold og ser sådan en omgang… ja, amatører så gør det ondt helt ind i AaB-hjertet. Jeg har 0% tiltro til at det her kan vendes, med dem ved roret.
Det er virkelig trist læsning. Hvordan udstillede de sig selv internt? Og hvem er den eneste der har forstand på fodbold? Jeg går ikke ud fra at det er Gow.
Hitzlsperger var meget dygtig, både til at håndtere fodbold-delen og hele admin-delen. Han er desværre ikke nok involveret til virkeligt at kunne sætte sit præg på tingene men det var klart at han er en kæmpe gevinst.

Forretnings-delen har jeg som sådan ikke de store anker omkring, det virker fornuftigt nok.
Men ift. trupsammensætning og spillestil blev der truffet nogle beslutninger hvor vi mildest talt var i chok. Sammenkoblet med at Menno ikke havde det store at skulle have sagt (det blev bedre med tiden i løbet af sæsonen er min fornemmelse), var det svært at se projektet lykkedes.

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Indlæg af Dr. Holst » 19. maj 2025, 10:47

Jeg er også meget spændt på hvad der skal ske i forhold til ejerskab, ledelse og om en evt ny sportslig strategi resulterer i ændringer i administrationen og selvfølgeligt holdet omkring spillertruppen. Ifht sidstnævnte har der været tale om Zinck, og Wichmann har også allerede bragt een ind han kender fra tidligere som jeg gætter på er en del inde over det mentale arbejde.

Nu har bestyrelsesformanden så endeligt meldt ud at man fortsætter, omend man ikke omtaler evt ændringer i ejerskab (nok også for tidligt da sæsonen ikke er ovre og måske vigtigst, transfervinduet ikke startet og sluttet endnu!?):
https://aabsport.dk/nyheder/2025/maj/aa ... st-muligt/
Men det lugter vel også lidt af at SSE22 (med deres valgte bestyrelsesformand Jan Peters) har overvejet deres fortsatte engagement i klubben når de nu ikke før nu har været ude at erklære at de står fast på deres ambitioner som tidligere udmeldt. Der er formentligt uenighed i ejerskabet, derfor har vi ikke hørt noget. Også eksemplificeret ved adm direktør Tuxen Boll senest han blev spurgt til ejerskabets fortsatte engagement ved evt nedrykning, kun kunne forholde sig til hvad de havde sagt ved deres overtagelse for snart 2 år siden og ikke noget nyere.

Men...
Når nu røgen har lagt sig (uden yderligere reference til pyroen igår), og vi har fået fornuften frem i frontallapperne igen frem for følelserne ovenpå skuffelsen (skuffelserne), så kan man vel rejse det spørgsmål, om det var bedre at beholde (noget af) ejerskabet, ledelsen, og mandskabet, med forventning om at man erkender at man og hvordan man har fejlet, for dermed at kunne tilrette de fremtidige handlinger. Altså; er det usandsynligt at vi med en slankning af personale (økonomi) og tilpasning af den sportslige strategi (flere voksne spillere osv), men med nogenlunde samme ejerskab og ledelse, kan etablere en endnu bedre klub end hvis vi smider alt ud med badevandet?

Vi råber jo på kontinuitet i spillertrup og helst også stab, hvorfor skal det ikke også gælde (til en vis grad) i ledelse og ejerskab?
Jeg er med på at den sportslige strategi har slået fejl og været for naiv, men hvis der reelt ikke er bedre alternativer (kom frit frem I millionærer med ønske om at smide 100+mio som også bibringer endnu mere og bedre erfaring med drift af fodboldklubber på højt niveau end de ejere vi har nu) hvad taler så imod at analysere, tilpasse og handle på de områder man har fejlet?

Man kan jo vælge at blive i forholdet og arbejde med tingene......eller skal vi bare springe videre til næste journey-man ejere og ledelse?

Nå, kom så med tilsviningerne af mig og min tro på at alle kan fejle men også lære deraf og blive bedre og nogen gange endda god nok......
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 19. maj 2025, 10:55

Kunji skrev:
19. maj 2025, 10:37
Jeg har desværre også hørt fra en intern på Hornevej, at det er en flok drengerøve uden faglig indsigt, som styrer showet derude. Om det så er sandheden eller det skyldes clashende virkeligheder, ved jeg ikke. Men jeg har direkte fået fortalt, at der ikke er styr på noget som helst. Det er voldsomt bekymrende, hvis det har noget på sig.

Jeg har dog fra anden side også hørt, at hvis nedrykningen blev en realitet, så er SSE22 ude. Hvis det er tilfældet, hvilket jeg efterhånden håber, så siger det også alt om den tilgang, de har haft til tingene bag lukkede døre.
Jeg har kun hørt det sidste.. ikke det første.... Men udntagelser fra Wickman lyder dog som om SSE22 har snakket ind i hvad man gør ved nedrykning, og Wichman sagde direkte igår at endrykningen skyldes for dårlig rekutering af spillere.. Og han gav udtryk for der var en plan nu.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. maj 2025, 10:59

Dr. Holst skrev:
19. maj 2025, 10:47
Jeg er også meget spændt på hvad der skal ske i forhold til ejerskab, ledelse og om en evt ny sportslig strategi resulterer i ændringer i administrationen og selvfølgeligt holdet omkring spillertruppen. Ifht sidstnævnte har der været tale om Zinck, og Wichmann har også allerede bragt een ind han kender fra tidligere som jeg gætter på er en del inde over det mentale arbejde.

Nu har bestyrelsesformanden så endeligt meldt ud at man fortsætter, omend man ikke omtaler evt ændringer i ejerskab (nok også for tidligt da sæsonen ikke er ovre og måske vigtigst, transfervinduet ikke startet og sluttet endnu!?):
https://aabsport.dk/nyheder/2025/maj/aa ... st-muligt/
Men det lugter vel også lidt af at SSE22 (med deres valgte bestyrelsesformand Jan Peters) har overvejet deres fortsatte engagement i klubben når de nu ikke før nu har været ude at erklære at de står fast på deres ambitioner som tidligere udmeldt. Der er formentligt uenighed i ejerskabet, derfor har vi ikke hørt noget. Også eksemplificeret ved adm direktør Tuxen Boll senest han blev spurgt til ejerskabets fortsatte engagement ved evt nedrykning, kun kunne forholde sig til hvad de havde sagt ved deres overtagelse for snart 2 år siden og ikke noget nyere.

Men...
Når nu røgen har lagt sig (uden yderligere reference til pyroen igår), og vi har fået fornuften frem i frontallapperne igen frem for følelserne ovenpå skuffelsen (skuffelserne), så kan man vel rejse det spørgsmål, om det var bedre at beholde (noget af) ejerskabet, ledelsen, og mandskabet, med forventning om at man erkender at man og hvordan man har fejlet, for dermed at kunne tilrette de fremtidige handlinger. Altså; er det usandsynligt at vi med en slankning af personale (økonomi) og tilpasning af den sportslige strategi (flere voksne spillere osv), men med nogenlunde samme ejerskab og ledelse, kan etablere en endnu bedre klub end hvis vi smider alt ud med badevandet?

Vi råber jo på kontinuitet i spillertrup og helst også stab, hvorfor skal det ikke også gælde (til en vis grad) i ledelse og ejerskab?
Jeg er med på at den sportslige strategi har slået fejl og været for naiv, men hvis der reelt ikke er bedre alternativer (kom frit frem I millionærer med ønske om at smide 100+mio som også bibringer endnu mere og bedre erfaring med drift af fodboldklubber på højt niveau end de ejere vi har nu) hvad taler så imod at analysere, tilpasse og handle på de områder man har fejlet?

Man kan jo vælge at blive i forholdet og arbejde med tingene......eller skal vi bare springe videre til næste journey-man ejere og ledelse?

Nå, kom så med tilsviningerne af mig og min tro på at alle kan fejle men også lære deraf og blive bedre og nogen gange endda god nok......
Har skrevet det før. SSE22 skal som MINIMUM have skiftet Gow og Nagel ud med erfarne danskere, som kender dansk fodbold.
Det er simpelthen så himmelråbende naivt, hvis man fortsat lader Gow sidde med et sportsligt ansvar. Og Nagel, ja han har længe været ved at skide i bukserne, med henblik på næste sæson.

Ydesen skriver i en artikel, at SSE22 har skiftet fokus til transferfrie spillere med erfaring fra SL og 1. division. Dette er jo isoleret set langt bedre end udenlandske lottokupon´er, men det viser også, at SSE2 famler. De kan lige så godt give de sportslige tøjler til danskere, som har erfaring fra dansk fodbold - ellers ender vi i en Esbjerg-historie.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 19. maj 2025, 11:00

Kunji skrev:
Jeg har desværre også hørt fra en intern på Hornevej, at det er en flok drengerøve uden faglig indsigt, som styrer showet derude. Om det så er sandheden eller det skyldes clashende virkeligheder, ved jeg ikke. Men jeg har direkte fået fortalt, at der ikke er styr på noget som helst. Det er voldsomt bekymrende, hvis det har noget på sig.

Jeg har dog fra anden side også hørt, at hvis nedrykningen blev en realitet, så er SSE22 ude. Hvis det er tilfældet, hvilket jeg efterhånden håber, så siger det også alt om den tilgang, de har haft til tingene bag lukkede døre.
Ude hvordan?

SSE22 har smidt nogle skillinger i AaB - Dem vil de vel forsøge at sælge til nogle for at minimere tabet?

Hold kæft en lortesituation AaB står i. Det er fandme pinligt at bevidne.

Wichmann virker til at sige tingene som de er f.eks gennem denne sætning "Det giver sig selv, at når man ligger, hvor vi gør, så er der truffet dårlige beslutninger over en længere periode."

Det er satme en fin og saglig kritik, som rammer SSE22 hårdt og egentlig ganske personligt - Den sportslige ledelse har været ringe og det siger den nuværende cheftræner lige ud.

Lad os håbe Wichmann kan få bygget et hold op, hvor der er noget tydelighed i taktikken og attituden. Det med nogle youngsters og enkelte rutinerede og med nogle nye fra 1- og 2. division(der har gjort det godt i de lag - Som Mathias Jørgensen f.eks) - AaB har alligevel ikke penge til andet.

Det bliver en lang og sej kamp igen igennem 1. divisionens ørkenvandring.
Uden Synd Ingen Frelse

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 19. maj 2025, 11:03

Halil skrev:
19. maj 2025, 11:00
Kunji skrev:

Ude hvordan?

SSE22 har smidt nogle skillinger i AaB - Dem vil de vel forsøge at sælge til nogle for at minimere tabet?

Wichmann virker til at sige tingene som de er f.eks gennem denne sætning "Det giver sig selv, at når man ligger, hvor vi gør, så er der truffet dårlige beslutninger over en længere periode."

Det er satme en fin og saglig kritik, som rammer SSE22 hårdt og egentlig ganske personligt - Den sportslige ledelse har været ringe og det siger den nuværende cheftræner lige ud.

Lad os håbe Wichmann kan få bygget et hold op, hvor der er noget tydelighed i taktikken og attituden. Det med nogle youngsters og enkelte rutinerede og med nogle nye fra 1- og 2. division(der har gjort det godt i de lag - Som Mathias Jørgensen f.eks) - AaB har alligevel ikke penge til andet.

Han fik endda talt over sig ved at sige at der var truffet en stibe "vanvittige" beslutninger. Det rettede han så hurtigt, vistnok til dårlige.
// gwailo

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 19. maj 2025, 11:04

gwailo skrev:
19. maj 2025, 11:03
Halil skrev:
19. maj 2025, 11:00
Kunji skrev:

Ude hvordan?

Han fik endda talt over sig ved at sige at der var truffet en stibe "vanvittige" beslutninger. Det rettede han så hurtigt, vistnok til dårlige.
Hæhæ, ja, han fik lige modereret sig lidt, men pointen var stadig meget klar fra Wichmanns side.
Uden Synd Ingen Frelse

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 19. maj 2025, 11:14

Turnaround'en skulle ske hurtigst muligt og de har gamblet ved at spænde bæltet helt ind økonomisk og "håbe" på en smal overlevelse. Forgæves. Nu ender det med at koste på begge fronter.
Når det er sagt er jeg ikke umiddelbart tilhænger af at SSE22 skal jagtes med fakler og høtyve - hvis vi ser nogle ændringer fra dem. De kommer nok ikke til at sige, at strategien var forkert, men hvis de i det mindste sadler om - særligt i transferstrategien. Det lød også til på Nordjyske at det vil blive mere forkus på etablerede spillere fra de danske divisioner. Og så bliver de nok også reddet lidt af nogle gyldne AaB årgange der er på vej (vel msåke dem de havde fokus på, da de købte sig ind i klubben). Så må vi håbe at de unge drenge er gode nok og kan spillet sammen til en større helhed under Wichmann.
Det kan være løsningen for SSE22 bliver at fyre Gow og tørre den af på ham (og Menno).
// gwailo

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 19. maj 2025, 11:15

Wichmann virker som en fyr med klare ideer og tanker, så selvom han ikke er den mest erfarne træner i verden, så er han en træner, jeg ser potentiale i og som jeg gerne ser fortsætte i 1. Division.

Med hensyn til tyskerne, så ser jeg dem også som en flot drengerøve, der er kommet til lidt penge og som har ønsket at lege Playstation eller Football Manager med AaB. De har set klubben som et sjovt legetøj. Vi så det fra starten med miseren om de tre tyske influencere, som skulle lave Youtube-videoer om AaB og hvor det tydeligt skinnede igennem, at de bare var en flot drengerøve, der syntes det var sjovt at lege Football Manager i virkeligheden med AaB.

Og ligesom virkelighedens drengerøve, der spiller Football Manager, havde de en naiv forestilling om at man bare kunne overføre Football Manager til virkeligheden og købe en masse lottokuponer og hente en flot helt unge talenter samt en træner uden erfaring fra seniorfodbold og VUPTI, så ville det hele nok blive godt. Det kan man godt gøre i Football Manager, men i virkelighedens verden er det bare ikke så ligetil.

Jeg håber også på nye ejere eller i det mindste, hvis tyskerne bliver, håber jeg at de fremover vil gå til sagen med lidt mere ydmyghed og med mere respekt for AaB´s historie, traditioner og lokale rodfæste. Jeg håber at de i højere grad vil lytte til folk i baglandet i AaB og til folk, der kender til klubben indefra gennem mange år. Fremfor bare at komme buldrende og ville ændre det hele fra starten.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 19. maj 2025, 12:01

Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 19. maj 2025, 12:12

SSE22 må ud. De har fået chancen til at bevise hvad de kan,men de kan på ingen måde være deres arbejde bekendt.

Jeg frygter hvad de kan finde på i sommervinduet, hvis de stadig har ansvaret for klubben.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 19. maj 2025, 12:28

Kunji skrev:

Så summasummarum: Trods nyt ejerskab er alt ved det gamle i AaB. Ingen penge og ledelsen kager rundt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 19. maj 2025, 13:35

Gnu skrev:
19. maj 2025, 12:28
Kunji skrev:

Så summasummarum: Trods nyt ejerskab er alt ved det gamle i AaB. Ingen penge og ledelsen kager rundt.
Jeg savner at høre om man er villig til at se på transferstrategien? Den man fulgte i den netop overståede sæson, virkede jo ikke… definitionen på idioti er jo at gøre den samme ting igen og igen, og så forvente et anderledes udfald

dnoerholm

Indlæg af dnoerholm » 19. maj 2025, 16:47

Man kan sige meget dårligt om SSE22, men at mene, at de bare SKAL ud nu og her, er svært at se for sig.

Lad os lege med tanken, at der ved et lykketræf pludselig står en flok nordjyder med 100 millioner, og køber klubben tilbage på Nordjyske hænder. Hvem skal så styre butikken? Hvilken fodbold kyndig skulle man sætte i spidsen for det her til at udstikke en strategi og eksekvere den? Hvilken sportsdirektør kan vi grave frem, der har et markant bedre netværk?
Det meste er prøvet før. Gamle AaBere, det var ikke en succes. Der er heller ikke muligt at hente en succes fra en anden superligaklub, da AaB jo ikke er attraktive længere.

Jeg tror vi bliver nødt til at håbe på, at vores nuværende ejere lærer så meget af det her, at de fyrer dem, der ikke dur, og ansætter nogle dygtigere. Og spæder lidt penge i.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler

Indlæg af haghdk » 19. maj 2025, 16:57

dnoerholm skrev:
19. maj 2025, 16:47
Man kan sige meget dårligt om SSE22, men at mene, at de bare SKAL ud nu og her, er svært at se for sig.

Lad os lege med tanken, at der ved et lykketræf pludselig står en flok nordjyder med 100 millioner, og køber klubben tilbage på Nordjyske hænder. Hvem skal så styre butikken? Hvilken fodbold kyndig skulle man sætte i spidsen for det her til at udstikke en strategi og eksekvere den? Hvilken sportsdirektør kan vi grave frem, der har et markant bedre netværk?
Det meste er prøvet før. Gamle AaBere, det var ikke en succes. Der er heller ikke muligt at hente en succes fra en anden superligaklub, da AaB jo ikke er attraktive længere.

Jeg tror vi bliver nødt til at håbe på, at vores nuværende ejere lærer så meget af det her, at de fyrer dem, der ikke dur, og ansætter nogle dygtigere. Og spæder lidt penge i.
Læser man pressemeddelelsen i dag mellem linjerne så lyder det til lidt, at der godt kunne være nogle der ryger ud. Det kan selvfølgelig også bare være et standardskriv.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. maj 2025, 17:38

dnoerholm skrev:

Lad Jacob Krüger, Wichmann og Bo Zinck styre hele butikken.
Ud med Gow, Nagel og ikke mindst Jack Cassidy.
Ædruelighedens stemme

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 19. maj 2025, 17:51

R Rosenberg skrev:
19. maj 2025, 17:38
dnoerholm skrev:

Jeg synes nogle gange du kan være ret træls, men jeg er rørende enig med dig :cheers:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. maj 2025, 17:56

Martino1 skrev:
19. maj 2025, 17:51
R Rosenberg skrev:
dnoerholm skrev:

Jeg synes nogle gange du kan være ret træls, men jeg er rørende enig med dig :cheers:
Jeg synes helt ærligt, det er lidt svært at være så firkantet omkring Gow, Nagel og denne for mig i øvrigt ret anonyme Cassidy, når det fremgår klart, at de har fået lov at bruge lige præcis 0 kr. på transfer, og i øvrigt besked på at bruge unge spillere. Ikke for at sige, der ikke har være bommerter også inden for de parametre, men man må nok alligevel give dem, at de har skullet arbejde med begge fødder støbt ned i beton.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 19. maj 2025, 18:17

Funky skrev:
19. maj 2025, 17:56
Martino1 skrev:
R Rosenberg skrev:
dnoerholm skrev:

Jeg synes helt ærligt, det er lidt svært at være så firkantet omkring Gow, Nagel og denne for mig i øvrigt ret anonyme Cassidy, når det fremgår klart, at de har fået lov at bruge lige præcis 0 kr. på transfer, og i øvrigt besked på at bruge unge spillere. Ikke for at sige, der ikke har være bommerter også inden for de parametre, men man må nok alligevel give dem, at de har skullet arbejde med begge fødder støbt ned i beton.
Jeg er nok heller ikke så kritisk overfor Gow som mange andre - men faktum er bare det ikke har været super imponerende uanset; og jeg er stor fan af Kruger. Han er en fornuftig mand.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler

Indlæg af haghdk » 19. maj 2025, 18:40

Martino1 skrev:
19. maj 2025, 18:17
Funky skrev:
19. maj 2025, 17:56
Martino1 skrev:
R Rosenberg skrev:
dnoerholm skrev:

Jeg er nok heller ikke så kritisk overfor Gow som mange andre - men faktum er bare det ikke har været super imponerende uanset; og jeg er stor fan af Kruger. Han er en fornuftig mand.
Men man kan vel næsten argumentere for, at hvis Gow og Nagel skal ud og der skal nordjyder ind og finde nogle nordjyske og/eller danske spillere, så ryger vi længere og længere væk fra SSE22's strategi og så er de jo egentlige bare nogle tyskere som ejer en fodboldklub. Så er det næsten bedre de afhænder det hele.

Besvar