AaB - Hillerød

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: AaB - Hillerød

Indlæg af baresi » 28. jul 2025, 07:57

Pontoppi skrev:
27. jul 2025, 22:52
baresi skrev:
27. jul 2025, 22:10
Hva er det i øvrigt for en sang om at vi af konkurs uden sse22 ?
Det forstår jeg ikke man blir ved med at sige..
sse22 måde at drive denne klub på har jeg ingen respekt for ene alene af den årsag at det har de ikke haft.
De har gjort det så respektløst som det kan gøres
jo da man fejlede med den vel nok mindste kapital forhøjelse man har lagt op til i tyve år. dem der har holdte hånden under klubben sagde stop….

det er også respekt løst at blive ved med at snylte på dem der holder hånden under en….
Jeg har aldrig sagt at klubben har været vel drevet
Man har næsten altid levet over evne og haft svært ved balancen.
I lynges tid der gik langt mere af økonomien dog til truppen
Og langt mindre til alt andet omkring
Det jeg anfægter er teorien om at AaB var gået konkurs.
Det er noget der siges ud af den blå luft som om sse22 redede klubben ellers var vi her ikke.
Det er jo fantasi og spekulation.
Hvis folk herinde kan sige hvornår virksomheder går konkurs så kan man tjene ret godt på den viden.
Desuden bør man prøve at kigge ind i den store redningsplan og sse22 sang om at man har skabt balance i klubben
Den balance er næsten længere væk end nogensinde. Man har flyttet penge fra den ene udgiftspost til den anden og endda øget andre udgiftsposter væsentligt.
At man så har barberet 1. Holds truppens økonomi langt ned er jo ligegyldigt når andre omk er steget betragteligt.
Det er hele firmaets cvr nr man skal balancere og ikke den enkelte forgrening.
Og 1 ting er helt sikkert - ingen havde kalkuleret med nedrykning - det var ikke en del af nogens plan - heller ikke plan b ..
man havde troet at man kunne skralde første holdet for al erfaring rutine osv og hente håbløse spillere som diakhete osv osv osv ind samt smide lidt unge på holdet og så bygge et Superliga hold op.
Økonomien sejler stadig og det er ikke pga nedrykning
Nedrykningen har blir gjort det værre

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 28. jul 2025, 09:05

FlæskeFrank skrev:
27. jul 2025, 10:53
Problemet er, at de jo ikke købte en fin bil.

Vi var så langt nede, at da Hiljemark første gang skulle være cheftræner havde AaB problemer med at ingen i klubben havde P-licens(en havde). Klubben var generelt udsultet over så lang tid, at der manglede mange facetter for at være en veldreven klub.

Ungdomsafdelingen haltede. Generelt var AaB i en meget dårlig forfatning. Og SSE22 har aldrig lovet at komme med milliarder og smide i et sort hul. De har holdt planen og faktisk solgt spillere fra AaB - noget vi ikke har prøvet siden Erik Bo tiden.

Og så kan det godt være, at vi præsterede over evne i efteråret 2024, men der var satme ingen herinde i januar/februar inden sæsonstart i 2025, som troede at nedrykning var en mulighed. At Menno så var en klovn i foråret gav et andet udfald kunne ingen af os forudse.

Iøvrigt har vi bygget stenene til et solidt hus med salg af Otoa, Widell, Kasper Davidsen og Mathias Jørgensen. De betyder, at vi nok skal få løbende penge fremadrettet. Ligesom der er hentet nye unge spillere, som nok skal sørge for gode salg.
Det er jo bare ikke sandt det du skriver. Vi var flere der sagde, at den strategi som SSE22 lancerede, var en decideret dødssejler. Jeg er i forvejen ikke Mr. Popular herinde, så jeg turnerede ikke med mit synspunkt dagligt eller hver uge, men jeg kan ikke forestille mig, at nogen herinde var i tvivl om hvilket resultat jeg så som det mest sandsynlige.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 28. jul 2025, 09:23

Patmand skrev:
28. jul 2025, 09:05
FlæskeFrank skrev:

Vi var så langt nede, at da Hiljemark første gang skulle være cheftræner havde AaB problemer med at ingen i klubben havde P-licens(en havde). Klubben var generelt udsultet over så lang tid, at der manglede mange facetter for at være en veldreven klub.

Ungdomsafdelingen haltede. Generelt var AaB i en meget dårlig forfatning. Og SSE22 har aldrig lovet at komme med milliarder og smide i et sort hul. De har holdt planen og faktisk solgt spillere fra AaB - noget vi ikke har prøvet siden Erik Bo tiden.

Og så kan det godt være, at vi præsterede over evne i efteråret 2024, men der var satme ingen herinde i januar/februar inden sæsonstart i 2025, som troede at nedrykning var en mulighed. At Menno så var en klovn i foråret gav et andet udfald kunne ingen af os forudse.

Iøvrigt har vi bygget stenene til et solidt hus med salg af Otoa, Widell, Kasper Davidsen og Mathias Jørgensen. De betyder, at vi nok skal få løbende penge fremadrettet. Ligesom der er hentet nye unge spillere, som nok skal sørge for gode salg.
Det er jo bare ikke sandt det du skriver. Vi var flere der sagde, at den strategi som SSE22 lancerede, var en decideret dødssejler. Jeg er i forvejen ikke Mr. Popular herinde, så jeg turnerede ikke med mit synspunkt dagligt eller hver uge, men jeg kan ikke forestille mig, at nogen herinde var i tvivl om hvilket resultat jeg så som det mest sandsynlige.
Måske ikke populære meninger, men du holder fast i dem og det kan man kun have respekt for..

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. jul 2025, 15:00

baresi skrev:
28. jul 2025, 07:57
Pontoppi skrev:
27. jul 2025, 22:52
baresi skrev:
27. jul 2025, 22:10
Hva er det i øvrigt for en sang om at vi af konkurs uden sse22 ?
Det forstår jeg ikke man blir ved med at sige..
sse22 måde at drive denne klub på har jeg ingen respekt for ene alene af den årsag at det har de ikke haft.
De har gjort det så respektløst som det kan gøres
jo da man fejlede med den vel nok mindste kapital forhøjelse man har lagt op til i tyve år. dem der har holdte hånden under klubben sagde stop….

det er også respekt løst at blive ved med at snylte på dem der holder hånden under en….
Jeg har aldrig sagt at klubben har været vel drevet
Man har næsten altid levet over evne og haft svært ved balancen.
I lynges tid der gik langt mere af økonomien dog til truppen
Og langt mindre til alt andet omkring
Det jeg anfægter er teorien om at AaB var gået konkurs.
Det er noget der siges ud af den blå luft som om sse22 redede klubben ellers var vi her ikke.
Det er jo fantasi og spekulation.
Hvis folk herinde kan sige hvornår virksomheder går konkurs så kan man tjene ret godt på den viden.
Desuden bør man prøve at kigge ind i den store redningsplan og sse22 sang om at man har skabt balance i klubben
Den balance er næsten længere væk end nogensinde. Man har flyttet penge fra den ene udgiftspost til den anden og endda øget andre udgiftsposter væsentligt.
At man så har barberet 1. Holds truppens økonomi langt ned er jo ligegyldigt når andre omk er steget betragteligt.
Det er hele firmaets cvr nr man skal balancere og ikke den enkelte forgrening.
Og 1 ting er helt sikkert - ingen havde kalkuleret med nedrykning - det var ikke en del af nogens plan - heller ikke plan b ..
man havde troet at man kunne skralde første holdet for al erfaring rutine osv og hente håbløse spillere som diakhete osv osv osv ind samt smide lidt unge på holdet og så bygge et Superliga hold op.
Økonomien sejler stadig og det er ikke pga nedrykning
Nedrykningen har blir gjort det værre
Ahh der var nogle der skrev at det let kunne tippe den forkerte vej

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 28. jul 2025, 15:36

Patmand skrev:
FlæskeFrank skrev:

Der valgte jeg så den lidt mere konfrontatoriske stil, og påpegede ved adskillige lejligheder, at de sportslige beslutninger man tog var for naive, og det ville blive afgørende når sæsonen spidsede til. SSE22's største fanboy, Stegosaurous, hvor er han for øvrigt blevet af?

I forhold til det markerede, så ser jeg absolut ikke at de gode salg bliver noget vi kommer til at se kontinuerligt fremadrettet. Det svarede til da man forventede at Andreas Bruhn og Thellufsen ville tage over efter Kusk og Thomsen.
I den nuværende trup er det kun Bomholt som "med sikkerhed" kommer til at indbringe +15 millioner, resten kan ligeså vel ende i som en i mængden blandt de utallige uforløste talenter, vi har haft igennem det sidste årti.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 28. jul 2025, 15:44

Sønderhof skrev:
28. jul 2025, 15:36
Patmand skrev:
FlæskeFrank skrev:

Der valgte jeg så den lidt mere konfrontatoriske stil, og påpegede ved adskillige lejligheder, at de sportslige beslutninger man tog var for naive, og det ville blive afgørende når sæsonen spidsede til. SSE22's største fanboy, Stegosaurous, hvor er han for øvrigt blevet af?

I forhold til det markerede, så ser jeg absolut ikke at de gode salg bliver noget vi kommer til at se kontinuerligt fremadrettet. Det svarede til da man forventede at Andreas Bruhn og Thellufsen ville tage over efter Kusk og Thomsen.
I den nuværende trup er det kun Bomholt som "med sikkerhed" kommer til at indbringe +15 millioner, resten kan ligeså vel ende i som en i mængden blandt de utallige uforløste talenter, vi har haft igennem det sidste årti.
Om vi kommer til at lave store salg fremover afhænger også af om vi rykker op, eller om vi sidder fast i 1. Division.

Læg dertil at sponsorer vil forsvinde, interessen for klubben vil dale især blandt børn og unge, altså fremtidens fans.

Derfor er det død og pine vigtigt vi rykker op, men lige nu har vi desværre en trup der max er til en midterplacering.

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 28. jul 2025, 16:21

det er helt vildt… vi er en af kun 2 klubber i DAN/NOR/SVE der ikke spiller europæisk der har solgt for +10 mio euro de sidste to år….
uden en særlig talentmasse eller andet og det meste af perioden brugt i bunden af bedste og top af næst bedste række.

det er skide flot og flere af spillerne havde vi ikke kunnet sælge for 5 flade ører hvis man spurgte folk herinde for 2 år siden.

at tale det ned er dissideret dumt. de sidste 20 år har vi solgt spillere for små penge og selv kanon spillere kunne man ikke sælge.
kæmpe game changer hvis vi kan holde det nivue.
hjertet i nord :aabfan:

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 28. jul 2025, 16:38

Pontoppi skrev:
28. jul 2025, 16:21
det er helt vildt… vi er en af kun 2 klubber i DAN/NOR/SVE der ikke spiller europæisk der har solgt for +10 mio euro de sidste to år….
uden en særlig talentmasse eller andet og det meste af perioden brugt i bunden af bedste og top af næst bedste række.

det er skide flot og flere af spillerne havde vi ikke kunnet sælge for 5 flade ører hvis man spurgte folk herinde for 2 år siden.

at tale det ned er dissideret dumt. de sidste 20 år har vi solgt spillere for små penge og selv kanon spillere kunne man ikke sælge.
Hold nu op en gang nonsense. Selvfølgelig er det super flot. Jeg har ikke set en eneste herinde påstå noget modsat.

Problemet er til gengæld helt åbenlyst. Vi har udvandet truppen for kvalitet i en sådan grad, at den for nuværende hverken er til oprykning eller rummer talentmasse der kan indbringe lignende summer ved de kommende transfervinduer.

Og med det driftsunderskud vi kører biksen med, så er vi totalt på røven om et år eller to, hvis ikke John Møller viser magi i sin rekruttering.

Vi fodrer hunden med sin egen hale!

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 28. jul 2025, 17:29

Sønderhof skrev:
28. jul 2025, 16:38
Vi har udvandet truppen for kvalitet i en sådan grad, at den for nuværende hverken er til oprykning eller rummer talentmasse der kan indbringe lignende summer ved de kommende transfervinduer.
nu var min pointe at vi har haft minimal med kvalitet men formået at få rigtig mange penge for den….
det kan vi gøre igen.
vores trup var selv med de solgte spillere meget langt fra den kvalitet tidligere trupper havde (på papiret)….

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 28. jul 2025, 17:30

Pontoppi skrev:

Men det er jo et skørt argument. Ja, der har været flotte spillersalg under SSE22. Det er indiskutabelt. Men når ALT andet så sejler, så er det jo ligegyldigt.

Du kan være helt og aldeles fremragende til at sælge elektriker-opgaver, men hvis du ikke kan finde ud at skrue en stikkontakt rigtigt sammen, så på et eller andet tidspunkt, så brænder du huset ned.

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 28. jul 2025, 17:34

haghdk skrev:
28. jul 2025, 17:30
Men det er jo et skørt argument. Ja, der har været flotte spillersalg under SSE22. Det er indiskutabelt. Men når ALT andet så sejler, så er det jo ligegyldigt.

Du kan være helt og aldeles fremragende til at sælge elektriker-opgaver, men hvis du ikke kan finde ud at skrue en stikkontakt rigtigt sammen, så på et eller andet tidspunkt, så brænder du huset ned.
det er sguda ikke ligegyldigt når det er nøglen til en lys fremtid,med spiller salg…. fordi vi ikke kommer i nærheden af europæiske kampe og er et punkt hvor vi har haltet efter i hele klubbens nyere historie

den helt store forskel på os og de klubber vi gerne ville have været på niveu med er at de har kunnet sælge spillere…. dyrt!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. jul 2025, 18:50

Pontoppi skrev:

Hvem er den anden?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 28. jul 2025, 23:07

Hvor jeg dog glæder mig til at komme til fodbold på fredag. Jeg synes AaB har gjort rigtig meget rigtigt siden nedrykningen. Vi mangler stadigvæk vores erfarne centerforsvarer og ham har vi brug for. Jeg er meget spændt på, hvordan Kelvin John og Valdemar Møller udvikler sig i denne sæson. Med vinden i ryggen og alt det der, har de potentialet til at blive rigtigt dygtige spillere for klubben, og dermed potentielt store salg på sigt.

Er det naivt... Måske. Men hvis vi fans ikke skulle tro på det, hvem fanden skulle så. Kritikken af SSE22 er berettiget, men det ændrer ikke på at der også er sket gode ting det sidste års tid. Ungdomsholdene klarer sig markant bedre og vi er rent faktisk begyndt at få penge for nogle af de spillere der forlader klubben... Og det er jeg da som AaB-fan mega glad for...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. jul 2025, 11:49

Klaus skrev:
28. jul 2025, 23:07
Hvor jeg dog glæder mig til at komme til fodbold på fredag. Jeg synes AaB har gjort rigtig meget rigtigt siden nedrykningen. Vi mangler stadigvæk vores erfarne centerforsvarer og ham har vi brug for. Jeg er meget spændt på, hvordan Kelvin John og Valdemar Møller udvikler sig i denne sæson. Med vinden i ryggen og alt det der, har de potentialet til at blive rigtigt dygtige spillere for klubben, og dermed potentielt store salg på sigt.

Er det naivt... Måske. Men hvis vi fans ikke skulle tro på det, hvem fanden skulle så. Kritikken af SSE22 er berettiget, men det ændrer ikke på at der også er sket gode ting det sidste års tid. Ungdomsholdene klarer sig markant bedre og vi er rent faktisk begyndt at få penge for nogle af de spillere der forlader klubben... Og det er jeg da som AaB-fan mega glad for...
Hørt. Jeg har også store forventninger til John og Møller - og Håpnes, Marc Nielsen og Bomholt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. jul 2025, 12:14

Funky skrev:
29. jul 2025, 11:49
Klaus skrev:

Hørt. Jeg har også store forventninger til John og Møller - og Håpnes, Marc Nielsen og Bomholt.
John og Møller. Og John Møller.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. jul 2025, 12:31

R Rosenberg skrev:
29. jul 2025, 12:14
Funky skrev:
29. jul 2025, 11:49
Klaus skrev:

John og Møller. Og John Møller.
:D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. jul 2025, 13:04

Nu har jeg endelig fået tid til at se highlights. Det er jo kun pga svaghed, at Hillerød ikke vinder den kamp stort. Gigantiske chancer.

Og det der mål, de får annulleret efter 15 min: Det er bare Müller classic. Et indlæg helt inde i det lille felt, og han står bare klistret til stregen på flade konvolutter. Der er så ringe. Kan Poul Buus ikke lære ham noget om, at man som keeper ikke skal være en kylling og ikke være bange for at slå sig?
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 30. jul 2025, 13:15

R Rosenberg skrev:
30. jul 2025, 13:04
Nu har jeg endelig fået tid til at se highlights. Det er jo kun pga svaghed, at Hillerød ikke vinder den kamp stort. Gigantiske chancer.

Og det der mål, de får annulleret efter 15 min: Det er bare Müller classic. Et indlæg helt inde i det lille felt, og han står bare klistret til stregen på flade konvolutter. Der er så ringe. Kan Poul Buus ikke lære ham noget om, at man som keeper ikke skal være en kylling og ikke være bange for at slå sig?
Præcis.

Det lader ikke til, at Müller kommer til at forbedre sig på det punkt. Og så giver det vores modstandere et simpelt, men effektivt våben imod os. Jeg tror ikke vi rykker op med Müller på kassen, det må jeg erkende. Har man ikke tænkt sig at hente en ny keeper, ja så er vi nødt til at have langt mere possession, simpelthen for at undgå for mange skud på mål samt indlæg, hjørnespark osv. Jeg har aldrig set en ringere målmand i luften end Müller. Det er i sig selv helt vildt at hente sådan en målmand.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. jul 2025, 13:21

FIDEL skrev:
30. jul 2025, 13:15
R Rosenberg skrev:
30. jul 2025, 13:04

Præcis.

Det lader ikke til, at Müller kommer til at forbedre sig på det punkt. Og så giver det vores modstandere et simpelt, men effektivt våben imod os. Jeg tror ikke vi rykker op med Müller på kassen, det må jeg erkende. Har man ikke tænkt sig at hente en ny keeper, ja så er vi nødt til at have langt mere possession, simpelthen for at undgå for mange skud på mål samt indlæg, hjørnespark osv. Jeg har aldrig set en ringere målmand i luften end Müller. Det er i sig selv helt vildt at hente sådan en målmand.
Ja, det er helt absurd. Jeg ser ham helt på niveau med John Iredale, Seydel og Diakhité overall. Der er enkelte aktioner, som er godt håndteret, men overall er det bare alt, alt for lavt niveau.

Jeg tror heller ikke, at man rykker op med ham på kassen.
Ædruelighedens stemme

Besvar