AaBager skrev: ↑27. jul 2026, 23:48
Jakobsen skrev: ↑23. jun 2026, 12:25
Rolf Engels skrev: ↑23. jun 2026, 11:38
bonanza skrev: ↑23. jun 2026, 09:53
haghdk skrev: ↑11. jun 2026, 16:06
bonanza skrev: ↑11. jun 2026, 16:02
Det ville være fedt at vide om tyskerne har sat sig med armene over kors og dermed holder AaB i en gidselsituation. Så ville man kunne intensivere de befriende tiltag på fansiden.
Tyskerne skal sælge og forlade klubben, det skal ikke være muligt at køre det hele i sænk før de forsvinder.
Jeg håber Ydesen (og andre medier) vil begynde at gå bestyrelsen noget mere på klingen for at få en forklaring.
Det perspektiv har jeg læst flere gange, og jeg kan ikke se hvorfor det skulle være Nordjyskes ansvar. De ville med høj sandsynlighed kun opnå en udelukkelse fra Hornevej hvis de tog et kritisk eller kritiserende standpunkt. Ydesen og co, skal bare forsætte med at dække sagligt og perspektiverende som de gør nu.
Med hensyn til andre medier, så synes jeg da bare at de skal give den gas.
Problemet er, at vi som klub er ganske og aldeles ligegyldige for store dele af fodbold Danmark. Med mindre fans og sponsorerer skaber uro og ballade igen. Så skal de landsdækkende medier nok være der. Men det sker jo ikke. Vi øjeblikket har fagforeningen jo skabt hvad der ligner våbenhvile.
Men husk, de kan måske have købt aktier nok om 10-20 år til at indføre en eller anden uprøvet og ukonkret styreform i AaB.
På næste generalforsamling får de måske indført, at printerpapiret på Hornevej skal være genbrugspapir.
Det er da meget sødt med sådan en fanforening, men der er ca. lige så meget power i det som en mæt labrador der sover middagslur.
Der er nemlig meget mere substans i at nedgøre initiativet på Debatsiden
Det blev måske lidt hårdt, men det var egentlig bare for at underbygge en pointe.
Så længe man ikke kommer med "big money" bliver det ved alle mulige små symbolske tiltag og muligvis sejre. Ikke, at jeg er enig i det rigtige i, at generalforsamlingen f.eks. skal være fysisk, men det er bare ikke det der redder AaB. Derudover er hele tanken om en "Fanforening" ærligtalt en smule arrogant. Den nuværende retorik taler uden tvivl mest til den gren af fans som vægter "foreningen" og nogle bestemte værdier og ikke dem som ønsker, at AaB skal være Nordjyllands topklub. Det er værdimæssigt ekstremt urealistisk at skabe en fanforening der favner begge dele og får en volumen der batter og uanset vil man næppe have penge eller kompetencer til at kunne drive en klub om så det skal være som elevatorhold med stærke værdier eller som etableret top seks klub.
Hvordan havde man helt konkret tænkt sig, at sådan et medlemsdemokrati skulle fungere, hvis man fik det symbolske bestyrelsesmedlem man måske kunne opnå? Hvordan har man tænkt at være repræsentative for nok fans til, at nok fans synes det er en fed fanforening at støtte? Man kan jo appellere til ultras segmentet og blive populær på Vesttribunen, men det vil næppe tale til de store volumener af fans eller være noget de føler sig set i. Det er meget sødt og rundkreds med et symbolsk bestyrelesmedlem, men realiteterne er nu en gang, at AaB udover at være den fodboldklub vi elsker også er en virksomhed i en ekstremt kompetitiv og dyr branche. Det kalder på stærke professionelle mennesker i bestyrelsen og en kapitalstærk ejerkreds. Inddragelse af fans og dialog er en centralt i moderne fodbold, men jeg kan ikke se hvad det har at gøre i en professionel bestyrelse. Det bør ske i det daglige samarbejde mellem ledelse/perosnale og fans. En bestyrelse bør klart høre fans i vigtige spørgsmål, men jeg ikke se hvad et symbolsk bestyrelsesmedlem, som leger græsrodspolitiker hjælper AaB.
Hvis Christian Rothmann gerne vil have sig nogle nye tillidshverv må han altså få det i en fagforening i en NGO fremfor at skulle lege græsrodspolitiker i AaBs bestyrelse.