Sports excellence 22
-
sorenmoller95
- 2. div

Re: Sports excellence 22
Ifølge Mediano så har sse22 ikke nogle penge at skyder i projektet mere end hvad de har gjort og det skulle være den værste nyhed for os fans der ønsker ændringer.
De ønsker ikke at få ny kapital ind udefra da de vil have aktiemajoriteten og bestemmelses retten. Hvis der kommer kapital ind udefra skal de selv smide ekstra midler i foretagendet og det kan de ikke hvis de fortsat vil have 50,1%. Vi skal nok derfor ikke regne med på nogen måde der vil blive investeret i truppen. Desværre.
De ønsker ikke at få ny kapital ind udefra da de vil have aktiemajoriteten og bestemmelses retten. Hvis der kommer kapital ind udefra skal de selv smide ekstra midler i foretagendet og det kan de ikke hvis de fortsat vil have 50,1%. Vi skal nok derfor ikke regne med på nogen måde der vil blive investeret i truppen. Desværre.
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Med mindre de nye investorer smider pengene i SSE22 og faar indflydelse den vej igennem
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Det er helt skørt... Det svarer jo til at jeg køber en nyt hus og så har jeg ikke råd til betale for vand- og varmeregningen.sorenmoller95 skrev: ↑27. maj 2025, 19:21Ifølge Mediano så har sse22 ikke nogle penge at skyder i projektet mere end hvad de har gjort og det skulle være den værste nyhed for os fans der ønsker ændringer.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jep, det er den der med small dick energy. Fører sig frem, høj cigarføring, køber en stor båd, men har ikke råd til ar sejle i den, fordi diesel koster penge.haghdk skrev: ↑27. maj 2025, 19:27Det er helt skørt... Det svarer jo til at jeg køber en nyt hus og så har jeg ikke råd til betale for vand- og varmeregningen.sorenmoller95 skrev: ↑27. maj 2025, 19:21Ifølge Mediano så har sse22 ikke nogle penge at skyder i projektet mere end hvad de har gjort og det skulle være den værste nyhed for os fans der ønsker ændringer.
Det er så fucking patetisk.
Ædruelighedens stemme
-
sorenmoller95
- 2. div

Det virker på alle måder ulogisk, de burde tage halen imellem benene og smutte så hurtigt som muligt. Det er ret beset ingen mulig gevinst for dem med alt modgang de føler lige nu, og især hvis de ikke vil invitere andre ind eller investere mere selv. Det er dybt godnat på alle fronter.R Rosenberg skrev: ↑27. maj 2025, 19:30Jep, det er den der med small dick energy. Fører sig frem, høj cigarføring, køber en stor båd, men har ikke råd til ar sejle i den, fordi diesel koster penge.haghdk skrev: ↑27. maj 2025, 19:27Det er helt skørt... Det svarer jo til at jeg køber en nyt hus og så har jeg ikke råd til betale for vand- og varmeregningen.sorenmoller95 skrev: ↑27. maj 2025, 19:21Ifølge Mediano så har sse22 ikke nogle penge at skyder i projektet mere end hvad de har gjort og det skulle være den værste nyhed for os fans der ønsker ændringer.
Helt enig - der er så mange argumenter for udvidelse.jonas386 skrev: ↑27. maj 2025, 15:29Virkeligheden for dansk fodbold var jo også bare en helt anden dengang. Selv topklubberne var fhv afhængige af deres TV- og præmiepenge. Sådan er det ikke i dag. Det ville gøre nogen reel forskel for FCK, FCM, FCN, BIF eller AGF, at pengene skulle fordeles ud på fire ekstra hold. De par millioner er efterhånden rimelig ligegyldigt.
Det er ikke kun fordi vi selv er skrald i dag, men jeg synes tiden er moden til en 16-holds liga. Hvis nordmændene og svenskerne kan få det til at fungere, uden det betyder et sportsligt og økonomisk kollaps, så kan vi selvfølgelig også.
-
haghdk
- Landshold

Jeg kan virkelig ikke se hvordan SSE22 kan komme videre herfra. De har stort set ingen støtte fra fans og, som det forlyder, snart heller ikke sponsorerne. Jeg håber, at de snart erkender, at det her ægteskab, det går ikke og vender snuden hjemad, med mindre de siger "fuck jer" og kører det som om det var en klub i Tyskland og finder tyske direktører, tyske sponsorer osv.sorenmoller95 skrev: ↑27. maj 2025, 19:42Det virker på alle måder ulogisk, de burde tage halen imellem benene og smutte så hurtigt som muligt. Det er ret beset ingen mulig gevinst for dem med alt modgang de føler lige nu, og især hvis de ikke vil invitere andre ind eller investere mere selv. Det er dybt godnat på alle fronter.R Rosenberg skrev: ↑27. maj 2025, 19:30Jep, det er den der med small dick energy. Fører sig frem, høj cigarføring, køber en stor båd, men har ikke råd til ar sejle i den, fordi diesel koster penge.haghdk skrev: ↑27. maj 2025, 19:27Det er helt skørt... Det svarer jo til at jeg køber en nyt hus og så har jeg ikke råd til betale for vand- og varmeregningen.sorenmoller95 skrev: ↑27. maj 2025, 19:21Ifølge Mediano så har sse22 ikke nogle penge at skyder i projektet mere end hvad de har gjort og det skulle være den værste nyhed for os fans der ønsker ændringer.
Jeg har ikke adgang til artiklen, men er skribenten, Brian Andersen, lig med kommunikations- og marketingchefen i AaB, Brian Andersen?
https://nordjyske.dk/nyheder/nordjyllan ... dt/5598981
Edit: efter lidt google, er det næppe tilfældet.
-
haghdk
- Landshold

Det ville jeg sgu ikke blive overrasket over. Eller også er det Jan Peters' alter ego. Det er i bund og grund en fuld lovprisning af SSE22.Sauer skrev: ↑27. maj 2025, 20:01Jeg har ikke adgang til artiklen, men er skribenten, Brian Andersen, lig med kommunikations- og marketingchefen i AaB, Brian Andersen?
-
haghdk
- Landshold

Der er også en artikel på bold+ hvor Nikolaj Saabye mener at SSE22 fører penge fra AaB til sig selv via konsulentaftalen. Jeg har dog ikke bold+ så kan ikke læse det hele.
Men det har vel ikke været en hemmelighed. Det eneste skulle være, at beløbene er større end hidtil antaget. Indtil Saabye fortæller om, hvem han repræsenterer, fortjener det ikke den opmærksomhed, han indtil videre har fået.
Hvis Saabye repræsenterede et seriøst bud på en investor, tvivler jeg også på, han ville turnere sådan rundt på Instagram og diverse medier.
I Mediano mente de at vide, han har budt sig på banen i flere andre tilfælde, hvor der var akut brug for en investor. Husker ikke lige de konkrete sager.
Det er grinagtig læsning, i øvrigt. “Jeg er tilfreds med SSE22…de er majed dygtige...men der er truffet dårlige beslutninger…men det er klogt at hente transferfrie spillere…det skal nok blive slagkraftigt…på sigt spiller vi med om medaljer…hej SSE22, vil I ikke købe mine aktier til kurs 75?”Sauer skrev: ↑27. maj 2025, 20:01Jeg har ikke adgang til artiklen, men er skribenten, Brian Andersen, lig med kommunikations- og marketingchefen i AaB, Brian Andersen?
Det giver faktisk kun mening hvis man forestiller sig, det er skrevet med den allerdybeste ironi.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

Er der ingen medier, der jagter et interview med Wichmann?
Eller i det mindste spørger ham, om han har fået mundkurv på.
Ædruelighedens stemme
Der er vel altid en slags non disclosure agreement i disse sager, og mon ikke udsigten til ikke at få sit tilgodehavende får ham til afslå enhver kommentar omkring hans fyring og forholdene i AaB.R Rosenberg skrev: ↑27. maj 2025, 21:28Er der ingen medier, der jagter et interview med Wichmann?
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Ingen (experter) mente AaB havde en dårligere trup end Lyngby, Vejle og Sønderjyske helt frem til slutspillet.R Rosenberg skrev: ↑27. maj 2025, 18:56Du har ret i første del af dit første punkt. Og det er logik for perlehøns, at interessen er overlappende.KongGulerod skrev: ↑27. maj 2025, 15:37Og dernæst så har tyskerne altså præcis samme interesse som os fans:
1) De er ejere af klubben. Med andre ord har de en interesse i at øge værdien af deres investering. Det gør man via en økonomisk bæredygtig forretning. Dette kan du bl.a. opnå via højere indtægter (Sponsorater, spillersalg, præstationer) eller lavere omkostninger. Alt sammen noget som vi som fans også burde have en interesse i. Det er selvfølgelig svært for en del herinde at forstå, at man ikke blot kan bruge penge som man ikke har, men det er nu engang sådan tingene hænger sammen.
2) De yder konsulentarbejde indenfor fodbold. Succes for dem i AaB vil forøge værdien af deres arbejde. Det kan jeg simpelthen ikke se noget problem i?
Men der er forskel på at skære på sine omkostninger og så gå helt bonanza med LIDL-spillere, ALDI- ansatte og skrald fra diverse 2. og 3. ligaer ud fra ét eller andet bizart og arrogant selvbillede. Dét koster, når man gør den slags med fuldt overlæg, og dér er interessen 100% modstridende.
Og den med, at de ikke har flere penge. Er det en sandhed eller en gisning?
Det eneste, jeg har ladet mig forstå, er, at de ikke VIL skyde flere penge i.
Deri er der en verden til forskel.
Det har så vist sig at den har været dårligere trænet, samt at spillernes kvalitet ikke var til den meget omtalte og vertikale presfodbold.
De var dog tæt på overlevelse med det billigste og ringeste AaB-hold i moderne tid. Transformationen/spareøvelse gør ondt på vores allesammens selvforståelse. Vi kan dog glæde os over, at der bliver taget godt hånd om Akademiet.
SSE22 er skyldig i dårlig rekruttering af ledere og spillere. Derfor fik man heller ikke bygget et ordentligt fundament i 1. division. Tænk nu hvis de havde udviklet en gangbar spillestil og en dertilhørende stamme, da den hed 1. division. Muligheden foreligger nu, men det skal fandenedme gå stærk. Har de lært af deres fejl? jeg tror det ikke, men hvad er er alternativet?
Jeg er ikke tilfreds med SSE22s eksekvering af strategi eller tilgang til klubbens koryfæer, men jeg har stor respekt for de brænder private penge af på min fodbold klub.
Vi skal pas på det ikke bliver: "Hvis ikke tyskerne vil bruge en masse penge og ansætte nordjyder, kan de bare skride hjem".
SÅ - indtil vi kender alternativet, klapper jeg ikke i hænderne over noget som helst.
Der er lidt Stockholmsyndrom over skribenten. På to år under SSE-regimet har vi haft tre forskellige cheftrænere – snart fire. To forskellige sportsdirektører – snart tre. En udskiftning af spilletruppen på over 20 spillere på 2 år. Hvordan peger det i den rigtige retning? Og skulle SSE lige pludselig få en åbenbaring, der gør, at de pludselig træffer alle de rigtige beslutninger?Sauer skrev: ↑27. maj 2025, 20:01Jeg har ikke adgang til artiklen, men er skribenten, Brian Andersen, lig med kommunikations- og marketingchefen i AaB, Brian Andersen?
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Vi er på rette kurs igen.
Der er ikke fyret en træner i dag. Still counting!!!
Der er ikke fyret en træner i dag. Still counting!!!
- FlæskeFrank
-
Dongdongwh0
- 2. div

Så de høje personale lønninger går til deres egne konsulenter eller hvad ?Kokkefar skrev: ↑27. maj 2025, 22:09https://t.co/532PUENQoH
Er der nogen der kan se om der er noget nyt i denne?
Kan nu høre i Bold.dk’s podcast, at formationsskiftet også skulle ha’ været et af stridspunkterne. Det gør kun situationen endnu mere ubegribelig for mig.Sauer skrev: ↑27. maj 2025, 10:37Vi ved vel heller ikke, at det var Wichmanns plan at bruge tre midterforsvarer i 1. division? Mener bare, at de jo godt kan have haft drøftelser om spillestil, men også givet Wichmann carte blanche til at spille, som han vil i den akutte overlevelseskamp.jonas386 skrev: ↑27. maj 2025, 10:17Det virker ikke usandsynligt. Jeg synes sådan set også godt han kunne have fortsat, hvis ledelsen var enige i at hans måde at spille fodbold på var den rigtige. Jeg tror dog ikke, at der er meget fidus i en tre-back kæde når vi skal spille 1. division. Det virker bare helt absurd, at det ikke har været et af de første diskussionpunkter i en ansættelse, og at man som minimum ikke har været up front med, at et defensivt udgangspunkt kan accepteres på den korte bane, men ikke er den type fodbold man kommer til at hente spillere til.R Rosenberg skrev: ↑27. maj 2025, 09:43Man kunne godt - uagtet at jeg godt kunne lide Wichmann og gerne havde set ham fortsætte - få den tanke, at ansættelsen af ham var en slags crowd pleasing, fordi tysken godt kunne se, hvor det var hen og fornemmede stemningens ændring.
Et ok CV, en god attitude, men ikke mindst nordjyde og med barnesko trådt i AaB.
Som jeg har læst/hørt udmeldingerne og rygterne fra bestyrelseslokalet, har fyringen mere handlet om uenighed ift. trupsammensætningen. Wichmann har angiveligt insisteret på at tilføje mere rutine - og dermed også farvel til en række spillere, han ikke fandt gode nok. Det gør det ikke meget mindre absurd, men mit gæt er, at Wichmann er blevet negativt overrasket over spillermaterialet. Synes også han har hintet mod det i flere af hans interviews.
De nævner også, at man vil trække på eksterne konsulenter i ansættelsen af ny sportsdirektør og træner. Det betyder nok BPTC.